איך מתחילים לטפל בחרדה?


21 Jul
21Jul

אנחנו חיים בעולם מורכב. האדם, ברמה האבולוציונית הפשוטה, הוא מי שתפקידו הוא לברוח פה ושם מבעלי חיים, לטפס על עצים, להוריד פירות, לצוד בעלי חים אחרים, ללקט ולקטוף. אלא שהחיים המודרניים בהם אנחנו חיים רחוקים שנות אור מהמציאות שהייתה מנת חלקה של האנושות עד לפני כמה מאות אלפי שנים. 

גוף האדם לא משתנה בקלות לעומת זאת החיים שלנו כן. עומס המטלות בתוספת המכשירים הניידים הפכו את החיים שלנו לאוסף של רגעים בהם אנחנו נדרשים 'להחזיק ראש', לתפקד, לתת מענה בכל שעות היממה כאילו היינו כל יכולים כאשר אנחנו ממש לא מסוגלים באמת לעמוד בכל האתגרים הללו, בעומס המידע הטוב והרע אותו אנחנו מקבלים כמעט בכל רגע שחולף. 

הפרעות שונות הנוגעות בחרדה היו עוד משחר ההיסטוריה, אבל היום אנחנו יודעים להגיד מעל לכל ספק כי מדובר ממש על מכת מדינה. אמנם מדובר על חוויה לא פשוטה בכלל, אבל חשוב שתדעו כי ניתן לטפל בכך. אתם לא צריכים להרגיש חסרי אונים מול סיטואציה נטולת שם ופנים. אתם יכולים לקבל עזרה מאלו שמגייסים את המחקר לצידם ובאים לעזור לכם להרגיש טוב יותר. 

כל מה שנגיד במאמר הזה לא פותר אתכם מטיפול פרטני 

אמנם אנחנו יכולים לשתף אתכם במידע שנמצא אצלנו. אבל אנחנו כמובן לא יכולים לייעץ לכם או להגיד לכם מה לעשות בלי שתעברו איבחון מסודר בידי אנשי מקצוע. מה שאנחנו כן יכולים להגיד על חרדה היא שפעמים רבות מדובר על חוויה מצטברת. כלומר, חרדה מדבר אחד עלולה להוביל לחרדה מדבר שני, שלישי ורביעי. 

לכן, אנחנו ממליצים לכם לקחת את הדברים הנאמרים פה בעירבון מוגבל. זכרו כי אנחנו לא מכירים אתכם וכי נשמח להכיר אתכם בהמשך ולעזור לכם בכל הכלים המדעיים והפרקטיים הנמצאים ברשותינו. אנחנו רוצים שתוציאו מהמאמר הזה את ההבנה כי יש פתרון. יש לנו ולכם את הכלים לעזור לכם. כל שצריך לעשות הוא להיות מוכנים להתחיל בתהליך ולהיעזר במי שיכול להושיט לכם יד. 

ראשית, שימו לב כי אתם מבצעים אבחנה נכונה 

הדבר שצריך להבין לגבי חרדה הוא שהיום אנחנו יכולים לדבר על מגוון של תסמונות שונות שאמנם כולן נכנסות תחת הכותרת הגדולה של 'חרדה' אבל כל אחת נראית קצת אחרת. לעיתים אנחנו מדברים על פחד ממשהו מסוים, בעל חיים, פעולה או אירוע. לעיתים אנחנו מדברים על חרדה כללית המלווה את המטופל או על התקפים המגיעים ללא כל אזהרה. אבחנה של התופעה הספציפית ממנה אתם סובלים יכולה לעזור לכם למצוא את הפתרון האפקטיבי הטוב יותר עבורכם. 

טיפול תרופתי לצד טיפול ריגשי מנטלי 

אנחנו לא יכולים להגיד מעבר למסך האם אנחנו ממליצים על טיפול תרופתי או לא. הדברים הללו תלויים במידה רבה באבחון שלכם, במבנה הנפשי שלכם ובצרכים המשתנים שלכם. להגיד כך בהינף יד מה דעתנו זו פעולה שבעיננו נדמית כלא מקצועית. 

אבל אנחנו בהחלט יכולים להגיד כי לצד טיפול תרופתי שלפעמים בהחלט נדרש, ניתן גם לבצע פרקטיקות ריגשיות מנטליות שיכולות לשפר את התחושה במידת מה. תרגול של מיינפולנס ומדיטציה הוכחו במחקר כיעילים וכמשככי חרדה משמעותיים. 

כל אחד הוא מיוחד 

גם לאחר שתמצאו את הפרקטיקה שמסייעת לכם יותר אל תשכחו כי ישנן הרבה אופציות ויכול להיות שבכל פעם תמצאו את עצמכם נעזרים במשהו מעט שונה. הניחו לעצמכם לבחון את הדברים. תנו לעצמכם את ההזדמנות להיפגש עם מי שמבינים בתחום והבינו כי שינויים הם תמיד עניין של זמן.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.