29 Jul
29Jul

חרדה ודיכאון הפכו מזמן לשמות השניים של התקופה המשוגעת בתוכה אנחנו חיים. העולם שלנו סובל כולו מהפרעה שכן אנחנו מחוברים כל העת למכשירים ניידים שלמעשה לא מאפשרים לנו לנהל מערכת יחסים תקינה עם עצמנו, עם הסביבה שלנו, עם הצרכים שלנו. 

אנחנו כל הזמן זמינים, צריכים לעמוד באוסף של מטלות אינסופיות, אנחנו חשופים למדיה החברתית שבאופן כמעט ביולוגי פשוט מעצימה את התחושות שלנו באופן כזה שרבים מוצאים את עצמם מתקשים להתמודד עם כל האתגרים שהעולם המהיר והחדש הזה מביא איתו. 

טיפול בחרדה ודיכאון זה מושג פשטני. כאשר אנחנו מדברים על טיפול אנחנו מדברים בראש ובראשונה על אבחנה מסודרת שמתוכה נוכל לגזור אוסף של פרקטיקות שיעזרו לכם להרגיש טוב יותר. אנחנו כמובן חייבים לציין כי ללא אבחנה פרונטלית, של איש מקצוע מיומן, לא תהיה לנו הדרך לעזור לכם. 

חשוב לזכור כי לא רק שיש קשת רחבה של הפרעות, מחלות ועוד קיימות גם לא מעט דרכים לטפל בקשיים שונים. אנחנו לא יכולים להגיד לכם כך, מבלי להיפגש אתכם מה אנחנו חושבים שנכון יותר לעשות. אנחנו בהחלט יכולים לשתף במידע שקיים אצלנו ולהציג במילים קצרות את האפשרויות השונות העומדות לפניכם. שוב נציין כי כל המוצג כאן הוא להתרשמות ראשונית בלבד ואין בו בכדי לתת מענה רפואי אמיתי לבעיה ממנה אתם סובלים.

בתוך התחום של חרדה ודיכאון יש תתי הפרעות

כאמור, בתוך התחומים הרחבים הללו המוגדרים בתור 'חרדה' ו- 'דיכאון' אנחנו מדברים על מספר סוגים של חוויות ותחושות. חשוב שנזכור כי לעיתים אנחנו מדברים על חוויה שמובילה את המטופל לאורך הזמן, לעיתים אנחנו מדברים על מאין 'התפרצויות' כלומר, אירועים נקודתיים שפתאום מתרחשים ועלולים כמובן לשבש את היום יום של זה הסובל מהם. לעיתים אנחנו נראה סיטואציות בהן החרדה או הדיכאון נובעים מגורם יחיד, לעיתים מדובר על כמה גורמים. לעיתים מדובר על בעיה גנטית ולעיתים מדובר על משהו שהאדם 'רכש' במהלך חייו. 

החשיבות של האבחון בשלב מוקדם היא בכך שזו מאפשרת לנו להתאים את הטיפול באופן הטוב ביותר. שכן אל תשכחו כי כל אחד צריך סיוע בדמות קצת שונה. הטעות של רבים היא לחשוב שמה שעוזר להוא יעזור גם לי. הדבר לא נכון. אמנם יש פרקטיקות שנמצאו יעילות על קבוצה גדולה של אנשים, אבל בפועל, חשוב לזכור כי אתם אנשים אינדווידואלים שצריכים מענה פרטני.

טיפול תרופתי

חרדה ודיכאון לעיתים נובעים מקשרים כאלו ואחרים שהמוח מייצר או בשל חוסרים של הורמונים אותם המוח לא מפריש. כמובן שטיפול תרופתי במקרים הללו יכול לעזור. אבל שימו לב כמובן כי אלו בלבד לא יעזרו בטווח הארוך. אין בטיפול תרופתי מענה רחב שפותר טיפול פרטני ועמוק הנוגע לדפוסי מחשבה אותם פותרים באמצעות טיפול פסיכולוגי, קליני, של אנשי מקצוע מנוסים. 

טיפול לא קונבנציונאלי 

לצד הטיפולים המערביים המחקר ללא ספק מוכיח כי טיפול באמצעות פרקטיקות מהמזרח נמצא יעיל במובנים רבים. שיטות כמו מדיטציה, מיינפולנס וכדומה לצד דיקור סיני, רפלקסולוגיה, הומאופתיה ועוד, נמצאו יעילים וכאלו שיכולים לסייע במידת מה ולהשלים את הטיפול הקונבנציונאלי.

אל תשארו לבד 

הרבה פעמים חוויות של חרדה ודיכאון עלולות לבודד את הסובלים מהן מהעולם. הם חושבים כי הם נמצאים בסיטואציה בה איש לא יכול להבין אותם. לכן חשוב לנו כל כך להגיד לכם כי אתם לא לבד. אנחנו כאן ואנחנו נעזור לכם בכל הכלים העומדים לרשותנו לאורך כל הדרך.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.