23 Jul
23Jul

קל מאוד להאשים את העולם בו אנחנו חיים במהירות הבלתי נסבלת של מעבר המידע, בקלות של הידיים על המקלדת, באופן בו עובדות הרשתות החברתיות ועוד. אבל האמת היא כי אם יש משהו בו העולם בו אנחנו חיים, העידן בו אנחנו חיים, מביא בשורה, הוא באופן בו מתייחסים לנשים במרחב הציבורי ולאופן בו נשים מתייחסות בראש ובראשונה לעצמן. 

אנחנו חיים בעידן בו רבים כבר הבינו כי אי אפשר להתייחס לנשים באופן בו התייחסו אליהן בעבר. היום אנחנו יודעים להגיד כי לכל אישה מגיע שיתייחסו אליה בכבוד, לכל אחת מגיע להרגיש בתוכה במקום בו היא נמצאת. כל אחת שווה וכל אחת צריכה להרגיש בנוח לצעוק את החלומות שלה בקול. 

אלא שהשינוי לא מתחיל רק מהסביבה החיצונית. המבנים הפסיכולוגיים העמוקים שלנו בתוספת ההבניות החברתיות בתוכן אנחנו חיים כולנו, עלולים להקשות על נשים רבות לממש את הפוטנציאל הגלום בהן. נשים רבות ברחבי העולם עלולות לחוש פספוס וכי גל רגשות האשמה לא יניח להן לעולם לחוות את החיים במלא עוצמתם. בדיוק בשביל זה אנחנו מזמינות אתכן לחוות ביחד איתנו מגוון סדנאות להעצמה נשית שאולי לא יפתרו את כל הבעיות שלכן אבל בהחלט יכולות לתת לכן הזדמנות להביט אחרת על העולם.

מה האפשרויות העומדות בפניכן

כאשר אנחנו מדברות על סדנאות להעצמה נשית אנחנו לא מדברות על סדנה אחת בלבד. אנחנו מדברות על מספר סוגים של מפגשים כאשר כל אחד מהם מביא ערך מוסף אחר. אין סדנה חשובה יותר מאחרת, כל סדנה מביאה משהו אחר ונותנת מקום לביטוי של דברים אחרים. 

סדנא להעלת המודעות:  כמה פעמים אנחנו פועלות מכוח האנרציה? כמה פעמים אנחנו עושות דברים כי 'ככה צריך' כמה מעט פעמים אנחנו עוצרות כדי לחשוב האם באמת זה מה שאנחנו רוצות. סדנה להעלאת המודעות מאפשרת לכן לבחון את האופן בו החיים שלכן מתנהלים היום ומה אולי הייתן רוצות לעשות אחרת. 

סדנה להעלאת הביטחון העצמי: מחקר מעניין במיוחד בדק ומצא כי נשים אומרות את המילה 'סליחה' באחוזים גבוהים יותר מגברים. בסדנת העצמה נשית נחקור את תחושת האשמה, נבין מתי מותר לנו לסמוך על עצמנו, להרגיש בטוחות בבחירות שלנו מה שיוביל רבים אחרינו ויעזור לנו להתנהל נכון יותר בבית ובמשרד. 

סדנה להעלאת הביטחון האישי:  אנחנו כולנו מודעות עד כאב לגל הרציחות והאלימות כלפי נשים העולה בכל שנה ושנה. סדנא להעלאת הביטחון האישי מקנה לנשים שלנו את המידע הפרקטי הבסיסי שיכול לעזור להן ברגעים של מצוקה.

סדנאות העצמה נשית מתאימות לכל קבוצה

אתן אולי חברות מהעבודה, קבוצה של בנות כיתה ואמהותיהן, קבוצה של חברות ועוד. סדנאות העצמה נשית מתאימות לכל קבוצה. לכל קבוצת גיל ולכל סוג קבוצה הומוגנית או שלא. הדבר המעניין הוא לראות איך כל פעם מחדש בעזרת הסדנאות שלנו אנחנו זוכות לראות כיצד עוד ועוד נשים לא רק מוצאות בסיס איתן ומוצק יותר בחיים הפרטיים שלהן אלא גם מצליחות לייצר עוד ועוד חיבורים בינן לבין עצמן. 

אנחנו יודעות להגיד כי לקבוצה יש כוח. אנחנו רוצות להיעזר בכוח הזה, ביכולת שלנו לשתף, לחשוב ביחד, להרגיש יחד ולהעלות את אותן המחשבות כדי לייצר רפלקציה וחיבור מחודש לעצמנו ולמקום בו אנחנו נמצאות. 

בכל פעם מחדש אנחנו מתרגשות לגלות עוד ועוד דברים, אנחנו מתרגשות להעביר ולעבור את החוויה הזו בכל פעם, מתוך אמונה כי רק כך אנחנו מצליחות לצמוח יחד.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.